Itt vagyunk!!!!!Tenyleg.Egy rioi agyban fekszem,Santa Teresa nagyedben,egy 1920-ban epult villaban,

Ez is a kis házunk lent is, fönt is. Ikerház, de az egyik fele kiadó csak. A bicikli mögött a mi szobánk.

Reggeli a pusadaban (ez a vendégház, motel, fogadó)

korulottem egy kis csalad...Tegnap hajnalban 4.40-kor erkeztunk 12 ora repules utan,1,5ora Roma utan. A menetrend tokeletes volt,ennel kenyelmesebb nem lehetett volna,ejsza utaztunk,delutan indultunk,hajnalra erkeztnk,de nekunk az alvas Tomival a gepen egy gyotrelem volt. Rettenetesen kicsi helyen,egye-egy gyerekkel rajtunk eleg kevesse volt pihenteto,de legalabb ok aludtak, nem tul kenyelmesen,de egeszen sokat. Es hevesen nezetk a mesefilmeket,jatszottak amenyit csak akartak...boldogsag....ez azert nem akarmilyen kezdet. Egyebkent is elkepeszto lelkesek,Lencsi kulonosen...Egesz szobaton ujjongott,hogy ez olyan,mint egy alom,es el sem hiszi,hogy ez tortenik.

Tehat vasarna hajnalok hajnalan megerkeztunk:+5 ora Magyarorszag,tehat akkor majdnem delelott 10 volt otthon.Totalisan sotet,itt tel van.Keson kel a nap,es koran (5.30-6.00) megy le.Ezert semmit nem lattunk a varosbol befele.Taxit fogtunk,megtalatuk a Casalegre Art Vilat a bohem negyedben,egy szep kis utcacskaban,gyonyoru regi hazak kozott,amik kozott van egeszen szepen felujitott,van kozepesen lerobbant es van eleggel lerobbant.Pedig egykor mesesek lehettek.Majd rekok be kepet.

Szemben velunk pont egy pompas kis azulejo-kal kirakott homlokzat,elotte kis to tavirozsakkal,szerecsen kerteszekkel.

Nekik nagybirtokuk van,kokuszt termesztenek a rostjaiert,es ebbol kesztenek kulonbozo lakberendezesi meg mubeszeti alkotasokat.Mellettuk egy pazar kis villaban egy befutott festono.

A mi utcankban menne az egyetlen rioi villamos is,de eppen most felujitjak.Eddig gyalogoltunk fel a hazig a hegyre,de lattunknk mar buszt is, este meg van neven futo kisbusszal kozelitettuk meg a celt.Szoval tegnap.Vartak kedvesen,meg be sem koltozunk,Lena abban a pillanatban elkezdte mantrazni,hogy tengerhez azonnal,annyira lelkesen es olyan hevesen,hogy at sem oltoztunk,beraktunk egy furdoruhat,de alapvetoen azt terveztuk,hohy egy ora mulva,8-kor jovunk vissza reggelizni.Ez nem sikerult,estere ertunk haza.De elso utunk a Guanabara obol Botafogo reszere vezett,de itt nem lehetett furdeni,bar pompas kilatas nyilt a Cukorsuveghegyre,olyan igazi....Tovabb buszoztunk az Ipanenemra,ami igy fel3/4 ora volt es nem volt csalodas...hofeher homok,amit nem mellesleg tokeletesen lehet epiteni,asni is formazni,tiszta,sotetket tenger,eszeveszettnagy hullamok.

Uszasrol valoban szo sincs,gyerekeknek egyedul pancsolasrol sem,sri lanka ota en ia tartok az embernagysagu hullamoktol.Meg most is erzem annak az esenek a kovetkezmenyeit. Egyebkent a viz sem meleg,inkabb friss. Anya,Te biztos birnad,de nekem huvos. dscf9142.JPG

A gyerekeknek nyilvan nem.Reggel nyolckor meg annyira a levego sem volt forro. Utana is max. 35 fok volt,de telvan ugye. Nem orjito a hoseg. Olyannyira nem,hogy ma egesz nap esett. De tegnap verofenyes napsutes,meleg,nyar. Elmentunk ebedelni,azt hiszem itt akkor meg inkabb befejeztek a reggelit. IPANEMA LEGINKABB TEL-Avivra emlekeztetet,azt hiszem. ARNYAS SZélEs UTCAK,HATALMAS,egig ero hibiszkuszok,nagy feher emeletes hazak,neha bauhaus is,barok...Isteni.

Mar latom,a belvaros joval vegyesebb,keszekuszabb.Itt sok a semmilyen,de sok a regi,kolonialis is,amik kozul joparat most renovalnak,van ami teljesen rendben van,es persze akad,aminal varat meg magara a karbantartas.dscf9270.JPG

dscf9249.JPGDe egyreszt sokkal bekesebb,nyugodtabb az egesz varos,mint vartam,tisztabb is talan,es bar van hajlektalan,de inkabb csak a frekventaltabb helyeken.Hozzank senkj nem jott oda kergetni,nem lattam,hogy barkihez odamentek volna,sok a rendor,es elkepesztoenbkedves mindenki bar kevesen beszelnek angolul.Nagyon klassz utcai evosek vannak,a strandon peldaul mennyei lime-os rakot ettem nyason,de itt a szallasunkon is isteni minden,habar egyszeru a reggeli,de fenseges valami sajtfelfujt-pogacsa,persze itt is,mint mindenhol rengeteg fele frissen facsart gyumolcs,kar,hogy ok csak portogalul tudjak a neveiket,mi meg ugy biztos nem.

TEGNAPNAP TARTOTTAM.Ebed,gyerekek elalszanak,mi legalabb kenyelmesen eleszegetjuk a helyi szaritott hust babbal,rizzsel,rantott banannnak,valami fokhagymas zolseggel,meg valapi piritott barna porral.Utana korbejarunk meg egy tavacskat.

A tavacska (Lagoa)

Oruletes adottsagai vannak ennek a varosnak.Sziklahegyek,to,dzsungel,tenger,elég sok zold. IPANEMAVAL SZEMBEN MEG OTT UL.A FAVELA A HOFEHER HOMOK FOLOTT.ESTE MAR CSAK ELMENTUNK A BOLTBA,MAJD MEGEJTETTEK A GYEREKEK ELETUK LEGHOSSZABB ALVASAT 14 ORABAN. Es mindezt ugy,hogy egesz nap mentek elotte,Akos vittuk neha,de o is tomenytelen sokat gyalogolt,egyetlen zokszo nelkul....ma is. PEDIG MA EROSEN őSZ VOLT,ESO,SZURKULET,MI AZONBAN SZANDALBAN,NYARI RUHABAN ESőKABATBQN.MI NYARALUNK,AKARMI VAN.AZERT KICSIT ATHUZTA EZ AZ IDO A SZAMITASAINKAT,MERT IGY NEM VOLT ERDEMES SEM A COPACABANARA MENNI,SEM A MEGVÁLO KRISZTUSHOZ FOGASSAL,SeM TIJUCA DZSUNGELBE,SE LIBEGOZNI A CUKORSUVEG HEGYRE,DE A MUzEUMOK SEM VOLTAK NYITVA HETFO LEVEN.IGY MA MARADT A TORTENELMI VAROSRESZ,AHOL GYONYORU PORTUGAL EPULETEK VANNAK,KIRALYI PALOTA,KIRALYI KAPOLNA,DE ESETT,NA...DACOLTUNK az időVEL, VISZONT AZERT HA HOLNAP NEM ESNE,NEM BANNAM...AKKORRA TERVEZZUK AZ INDIAN MUZEUMOT ES A MEGVALTO KRISZTUST A CORCOVADO HEGYEN,AT A DZSUNGELEN.MEGLATJUK.AKKOR IS JO,HA MASKEPP.MAJDNEM AKARHOGY JO.NEM KELL SIETNI,NINCS ORANK,AZ OTTHOnI idT MUTATJA A TELEFOJOM (UgY IS EBRESZTETT MA SZURREALIS IDOBEN),minden vicces,konnyu,nyaralos,boldog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.