golyók1.jpg

Pénteken délután Áron zsúrjával kezdtünk. Az Omszki tónál van egy nagyon jó kis játszóház, ott. Mi természetesen Tomival végig a létesítményben tébláboltunk, mert drága kicsi Lénának felettébb ódzkodott megválni a szüleitől, pedig elég gyorsan összemelegedett egy környékbéli vele egykorú ikerpárral, Szánjával és Lállával (Radmilla ő valójában), és mégis.

Áron.jpg

golyók.jpg

golyók2.jpg

Pedig én ilyenkor olyan betegesen vágyom ki a levegőre, mint egy fuldokló. Azt még csak-csak értem, hogy Áron mulatságán ott akart tudni bennünket, de szombaton reggel Ágoston zsúrjánál sem engedte el Tomit, pedig Móniéknál csaknem otthon vannak. A szombat reggelt tehát ott kezdték, tortával és íjjazással, amíg én városnéző sétán voltam a Baráti Kör tagokkal az Ybl Társaság szervezésében. Azaz dolgoztam, bár a munkák közül a legkellemesebb, mesebeli paloták, remek művészettörténész, a város szinte üres volt (Spar maraton), hullottak a piros-sárga levelek, és Pest szerintem varázslatos mostanában. Jártuk a várost, csaknem mindenhol van zebra és nem kell aluljárózni a belvárosban, mesebeli helyek, pazar vendéglátóipari egységek, fenséges Bagelt ettem például utána, jó kávék, sok zöld fű, fák, terek...

Ybl.jpg

Aztán mondjuk eszeveszett nehezen jutottam haza, tekintve, hogy az egész belváros le volt zárva, de még egy rövidet élveztük a napot otthon, ki így, ki úgy:

fa.jpg

Kérem szépen ez a cseresznyefánk (6 éves) legteteje, innen már egész jó a kilátás. Lencsinek már nem kell tetőterasz.

Majd egy spontán sugallatra kikötöttünk a V8-ban, és 9-ig fürödtünk meg szaunáztunk, illetve gyerekkezekkel hordtuk ki a jeget a veremből a szaunába. Ezzel elég kellemesen el lehet ütni az időt egy darabig, bár hasznos elfoglaltságnak nem nevezném, de egyértelműen szórakoztató. Szerencsére nem voltak sokan, akik respektálták volna tevékenységünket.

Az ember ilyenkor netán úgy vélné, hogy kisebb egyedek ilyen jellegű élmények után viszonylag könnyen álomba szenderülnek, nem úgy a mi kisdedjeink, akiknek mit sem számít egy kis mozgás, víz és levegő. Újra áthívja Lencsi a Tomit, bár miután megígérte, hogy őt nem fogja, így már engem is, van mindenféle móka éjszaka, úgy mint:

A fölső ágyból:

folyik az orrom.

fújjuk ki.

még folyik.

fújjuk ki megint.

nem kapok levegőt.

hozok orrcseppet.

most jó?

jó.

....

szomjas vagyok.

hozok vizet.

még szomjas vagyok.

igyál még.

elfogyott.

hozok még vizet.

....

viszket a szúnyogcsípés.

bekenem.

még viszket.

azt is bekenem.

...

Alsó ágy:

Mama!!!!!!

Szomjas vagyok.

Adok vizet...

stb.  Megpróbáltam állva aludni. Elég jól haladok, szerintem sikerült pár pillanatig, csak hirtelen ekkor valakiben fölötlött valami gondolat. Olyasmi, hogy "cumimat..." vagy, hogy "Szomjas vagyok!"

Hatalmas, őrjítő nagy és pihentető éjszaka után vasárnap reggel virágos villásreggelit csaptunk a teraszon, még sok derűs pillanat követte egymást, amikor egyszer csak drága csillagom, szerelmetes, imádott kisfiam egy tűhegyes menetes csavart szúrt a hátamba. Nem játékcsavart, vagy műanyagot, vagy marcipánt, vagy tudom is én gumit, hanem egy rendes jó, masszív fémet. Ami annyira fájt, hogy gondolkozás nélkül lekevertem neki élete első pofonját, de az nagy volt. Bár ne tettem volna, azóta megesz a bűntudat, rögtön bocsánatot kértem, szorongattam és ölelgettem, de még este is majdnem felébresztettem, hogy nem haragudjon rám. Többet ne csináljon ilyet, mert nagyon fájt, de én se csináljak ilyet soha, soha többet, mert az én lelkiismeretem ezt nem bírja el. Rémes, rettenetes.

Anya délután elvitte a gyerekeket libegőzni és sziklát mászni, én még akkor is ezzel küzdöttem, pedig kávéztam a napon a Tomival, és megnézhettem az Art Marketet, amit annyira szerettem volna, sőt még váratlanul WAMP-ozhattam is. Ezek nagy ínyencségek egy vasárnapra nekem.

Ingmar Bergmann: Legjobb szándékok!!!!!! Átsüt a lapokon a nap, hallani lehet a esőcseppeket a könyv borítóján és néha hó illata van a betűknek.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása