Greta Garbo.jpg

Ákos meséjének legújabb szereplője a Mohó Csiga és a Bontófazék. Ez utóbbira úgy derült fény, hogy egyszer hallom, hogy

 -Nekem is volt egy trónom. Csak szétjött.

- Hogy jött szét?

- Bontófazékkal.

- Az mi?

- Ami kígyó is, meg markoló is. Főleg székeket bont.

Jobb, ha tudjuk ezt. Arra is fény derült, hogy "Csipkerózsikának agyagból volt a szoknyája", meg, hogy "nagyon könnyű vagyok, mint egy fatörzs."

Ebéd közben pedig felkiált az Ákos (Anyával és Lencsivel), hogy "elment a magzatvíz!".

Lencsi, amikor Tomi valami nevelő célzatú megjegyzést tesz, az mondja neki, hogy "Ezt még megkeserülöd!" Ákos viszont, ha bántani akar úgy kedveskedik, hogy "Pisimama, kakimama". Mondom neki, hogy ne mondj ilyet nekem, mert ez nekem nem esik jól. Erre előkap egy sínt, egy fa sínt, és ráteszi a szívemre, hogy "ez majd megnyugtat."

De ez még mindig sokkal jobb, mint amikor drága Lénuskám nekem esik, hogy "te semmit nem engedsz meg, félek tőled, olyan szigorú vagy." Ez, mintha késekkel dobálnának. Az ok pedig egyszerű. Miután este 8-kor megkért, hogy kössek fel a nem-működő Singer varrógép állványra egy cérnát, mert ő varrni akar. Az asztallá átalakított valamikori varrógép állványán. Ami, hangsúlyozom, az én életemben magát varrógépet még csak nem is látott. Ez egy asztal, aminek az alsó kovácsoltvas állványán vagy egy forgó kerék, meg egy pedál, de fölül se híre, se hamva varrógépnek, ott asztallap van. Na most ezt kellett volna este 8-kor varrógéppé alakítanom. Hát, ez nem ment. Meghaladta a kreatívitásomat. És én nem teszek meg semmit ezért a szegény kislányért. Majd ezután még elkövettem azt a fatális hibát, hogy fürdeni küldtem, mert másnap mentek a Balatonra és még mesét akartam olvasni. Megérdemlem a karóba húzást, a töviskoszorút és a parázsfürdőt. De úgy fáj az én kis Lencsikém szájából ezt hallani. Olyan igazságtalan. És most kezdjem el magyarázni neki, hogy drága Kincsem, annyira nem vagyok szigorú, ma délután a házunk tetejének a gerincén üldögéltél az öcséddel, mert meg akartuk nézni a kilátást. Ennél azért vannak keményebb kezű anyák is. Talán. De volt rajtuk biztosítókötél.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása