Hétfőn volt 4 éves!!!! És tényleg minél nagyobb annál nehezebb? Mert itt a háromnapos ünnepségsorozat közben olyan kedveseket kapok, hogy majdnem abbahagyom a maratoni cukrásztevékenységemet. Szombaton kezdődött a szépséges szülinap a nagyszülős erdei piknikkel, ami szerintem nagyon jól sikerült.

piknik.jpg

Egy erdei tisztáson Lajosforrásnál, volt csillagszórós diótorta, frissen sült töltött kifli, gyönyörű tűz, favonat, ajándékok, éppen csak szarvasbőgés nem, bár Apa azt is pótolta, majd este, lefekvéskor Lencsi a Tominak: "A mama rossz. Nem teljesíti semmi kívánságomat." Aztán bánatosan sütöttem még egy rózsaszín marcipános, virágos, epres tortát (természetesen friss, magyar eperből), miután vasárnap hatalmasat hajóztunk egy aknaszedő naszádon a Dunán, az arany őszben, majd sétáltunk egyet Esztergomban. Hétfőn pedig elmentünk egy designer cukrászdába, ahol azt választhatott amit csak akart. Nyalókát is. Nem beszélve a lila utcai tütüről, amit többek között kapott. Elhanyagolt gyerek, tényleg. Majd tegnap bementünk HÉV-vel Pestre, hogy megnézzük a Pinokkió balettet. Mert ugye, úgy tűnik Lencsike inkább passzív néző szeret lenni, az viszont borzasztóan, ha így, hát így, én imádok színházba járni, még ha gyerekdarab is, hát megyünk (ahogy tavaly is, minden héten igyekszünk legalább egyszer színházban lenni). Föl tömegközlekedtünk a Várba, a Táncszínházba, ahol azon nyomban felvilágosítottak, hogy ezúttal a MüPában tartatik meg az előadás. Sebaj, busz, villamos, szaladunk, megvesszük öt perc késéssel a jegyeket, Ákom elaludt a babakocsiban, majd a színház ajtajában közli a hostess kisasszony, hogy babakocsit nem lehet bevinni. Amiben alszik egy gyerek. Üreset se. Mondtam neki, hogy vagy beenged, vagy itt szúrom hasba magam, miután ide röppentünk BKV-val Szentendréről, egy röpke kanyarral a Vár felé, két bájos gyerekkel, akik szeretnék megnézni a balettet. Beengedett. Lencsi rettenetesen élvezte, 20 perc alvás után Ákos is, csak az a randa tücsök ne lett volna, akitől sírni kell. Lénuska meg remegő szájjal figyelte, hogy a rossz gyerekeket átváltoztatják csacsivá. Azt hiszem komolyan megijedt. Még este is tisztáznunk kellett ezt, hogy ez mennyire igaz. Legszívesebben azt mondtam volna, hogy az élet alaptétele. Aki rossz és szemtelen, főképp nem kedves az Édesanyjával, az csacsi lesz, bizonyIsten. Nem mondtam. Ő viszont mindezek után, este (aznap), vacsoránál azt mondja nekem: "Mama, te egész nap nem foglalkoztál velem semmit." Mit mondjak...?

Azt meg nem is említettem még, hogy ilyen pajkos kis nyelvezetet használ mostanában, hogy "nem megmondtam, hogy..."; meg "hányszor mondjam még..."...ÉN beszélek így? Komolyan? A gyerek verbális képességeinek a határa az anya szókincse és beszédmodora. Én nem használom azt a szót jelzőként, hogy "kurva"...A Lencsinek a héten kicsúszott egy "kurva cipő" a száján. Meglepődtem. Ő is.

4.szülinap.jpg

Ákom kárpótol. Igaz, hogy ő meg a vacsoránál beletúr kézzel - két kézzel -, az ételbe, majd vigyorogva - két - kézzel a fejére keni (hirtelen fel sem fogtam, hogy hajat mos a tésztával), de legalább szeret. Láthatóan, nyilvánvalóan. Egyszer csak megölel, megszorít, puszilgat...mondjuk főképp a cicimet..., de szeret. És ez olyan jó. Őt fogom én bölcsődébe adni 2 hónap múlva...Ne szakadjon meg a szívem.

Szóval a hétvégi tervem kettesben lenni Lencsivel, valami nagy lányos programot csinálni (azt hiszem a Filharmonikusok gyerekhangversenyére megyünk), bár olyan szívesen lennék a fiúkkal is, Tomit is olyan keveset látom, de nem szabad elharapódzni hagyni ezt az állapotot. Olyan könnyű lenne azt mondani, hogy akkor hagyjál békén, és megsértődni. Az az egy szerencse, hogy csak akkor van ez így, ha itt a Tomi. Hárman működik minden, ketten pláne. De négyen vagyunk, négyen kell működnie. Jól. Juj, de sokat kell dolgozni már egy kis négyéves kapcsolaton is. Juj.

Lesz még fotó.

Azért ilyen spártaiak a torta körüli állapotok, mert nálunk a szülinapos az ágyba kapja a tortát reggel. Mostanra már kikerült onnan, de a fehér terítő csak később jön.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása