lamikriszti 2021.07.26. 16:00

Tegnap jöttünk át a szárazföldre egy csillogó-villogó komppal, ami felért egy repülővel. Épp csak akkora hullámok voltak, amit az utasok 2/3-a nem viselt jól. Én még soha ilyen tengeribeteg nem.voltam. Kb. 1.5 óra alatt jutottunk el Dar Es Salaam-ba, de én azt senkinek nem kívánom. A hajó orrában olyan volt, mint egy hullámvasút....egy rendesebb hullamvasút.
A szálloda viszont végre tökeletes, Léna minden igényet kielégitette, sajnos azonban beesteledett ( 7-kor már sötét van), mire elindultunk megnezni a várost. Közvilágítás egyaltalán nincs, az emberek kedvesek, semmi felelmetes nem volt, de annyira nem volt szép, hogy sötétben bóklásszunk. Az utikönyvek szerint 3 dolgot erdemes megnézni a városban, a Nemzeti Múzeumot, egy koloniális piacot és egy skanzent, ami a törzseket mutatja be. Van pár régi épület a városban, a könyvtar és egy könyvesbolt jött szembe, de ezek is zarva voltak.
A hajnal reggelink viszont feltétlen erdemel egy mondatot: én poliphúslevest és ananaszlekváros palacsintát ettem, passió gyümölcs juice-szal es édesburgonyával.
Reggel óta pedig megyünk Leopard Matatával (ez a neve, Leopárd Probléma magyarul) egy terepjaróval, nem olyan flancossal, csak egy tapasztalt, jól beválttal 300 km-re a Mikumi Nemzeti Parkba. Ez közelebb van és fele annyiba kerül, mint a Serengeti vagy a Ngorongoro (ezek 1000 km), és van Big5, szavanna, baobabok és szállás.
Nagyon sokáig bádogtetős kunyhók - gyakran tető nelkül -,  és tákolt piacstandok között vezetett az út, az árok mellett gyönyörű, színes, földigerő ruhás nők,a fejükön málha, üveg víz, lavór. Maszájok marhakat terelnek a bokrok között, mindenhol vörös a föld, termeszvárak, kesu- es mangófák, asztalos műhelyek. Rengetek kamion és autó, mert a közép-afrikai országokat ez a út köti össze a dar es salaami tengeri kikötővel. Bal oldali közlekedés, majmok az út szélén. Zöldseges és ananászos bódék (nananasi szuahéliül). A templomként szolgaló négy fal körül habos ruhás kislanyok. Itt több mar a katolikus, mint a muzulmán. Bár a műanyag zacskó ki van tiltva az országból, sok a szemet. Alig van kőház, es alig akad befejezett. Ágak jelentik a szerkezetet es sár van közte. Neha latok egy-ket téglafalat. Dimbes-dombos bozót a települeseken túl. Egy làngoló kamion az út szélén. Tomi a gyerekeknek olvas, en bizakodom, hogy megmarad ez a vázlat. Talán egy óra.múlva megállunk enni valahol.
Szizálföldek kókusz-ea bananpalmák.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.