lamikriszti 2015.06.19. 15:45

Paraty

paraty_66.JPGTegnap reggel csodalatosan siman elhagytuk Riot.Olyan siman,mintha vilag legkisebb buszpalyaudvararol indultunk volna. 6 perccel az imdulas elott ertunk ki,ugy,hogy fagalmunk sem volt meg csak arrol sem melyik a.foldszint. AM VARAZSLATOSAN AZONNAL MEGTALALTUK A JEGYPENZTARAT,ONNAN EGY PILLANATAT ALATT A BUSZ allast. MINDERRE NEM VOLT SOK ESELy,UGY HOGY AZ INDULAS PILLANATABAN,MEG A SZALLASON TITOKZATOs OKOkBOL KIFOLYOLAG AKOS EGY PINK GYURMAT DUGOTT AZ ALSONADRAGJA ES a.NADRAGJA KOZE, AMINEK OKAN HIHETETLEN ROZSASZIN RAGACS TETTE TARTHATATLANNA OUTFITJENEK TOVABBI VISELESET. Ekkor azonban szerencsre mar mindket 60 literes hatizsak szepen ossze volt csomagolva. EZEKBOL KONNYU ELOVARAZSOLNI EGY KONKRET DARABOT. De sikerult. EGY TIPP-TOPP LUXUSBUSSZAL INDULTUNK A 4 ORA 20 PERCES UTRA, AMI OLYAN SZIVSZAGGATOAN SZEP VOLT...ESOERDOK OMLANAK BELE A TENGERBE,HATALMAS HEGYEK,APRO SZIGETEK A MELYKEK VIZEN,VITORLASOK MINDENFELE.Aztan eljutottunk a vilag vegere,ami a tokeletes ellentete Rionak. Alig egy par ember,macskakoves utcak,vegtelen beke,abszolut kolonialis negyed,regi hazak,egy-ket bar,szines csonakok. dsc_0298_1.JPG

Es tegnap 4-kor meg napsutes.....Ezt ket oraig volt szerncsenk elvezni. A HAZUNK A 18. Szazadban epult,es csodalatos. MINT EGY REGI AMGOL UDVARHAZ BELUL, NAD KAROSSZEKEK, DRAPP KARPITON NAGY MARANCSSARJA VIRAGOKKAK,UGYANILYEN LAMPAERNYOK ES PARNAK,SOK-SOK KONYV,HATALMAS FA ETLEZOASZTAL,dsc_0305.JPGKINT PIROS BUGENVILLE-EK, SELYEMMAJMOK LOPKODJAK A KONYHABOL A FALATOKAT, HAMOKA, A HAZINENI UL A BRAZIL SOROZAT ELOTT, AZ SZOBANK DESZKA PADLOJAN AT LELATNI A NAPPALIBA, AZ AJTON EGY ORULT NAGY DESZKA,SZEP SZONYEGEK,TUKROK,VENTILATOROK...EN IMADOM. dsc_0300.JPG

dsc_0307.JPGElmentunk vacsorazni egy macskakoves utcara, ahol velunl szemben a templom elott egy nagyon fkete fiu gitarozott valami sirnivaloan jot. AZTAN EJSZAKA EGYSZER CSAK BELEHASITOTT A CSENDBE A HEY, JUDE IS. Majd leszakadt az eg es annyi eso zuhogottxhogy azt hittem nem marad tobb

FOLYik A VIZ AZ EGBOL. Nem ertettuk,hogy egyes utcakat miert lep el a viz terdig

Azt hittuk apaly van. Nem. Eso. Most vegtelen szurke az eg, ma hajozni akartunk.menni ket szigetre...ejszaka annyi szunyoggal kuzdottunk,hogy azt hiszem megijdetem volna,ha latom. Alvas helyett kizarolag Fenistileztem,szumyogortoval kentem,de igy is kettunk szeme be vam dagadva,akos arca csupa seb. Dengue laz az van erre. Most en nagyon szertnem megnezni azt a negy templkmot,amibol ketto az ariszokratake volt,ketto az o felrecsuszott ivadekaike,az indianoke es a rabszolgake (akik a foguk es hajuk kozott loptak az aranyat a banyabol a templom diszitesre). Ezen tul meg megittam fel uveg koncentratumot,mert szeretek minel tobb helyi etelt es italtbkiprobalni, igy peldaul a kesu gyumolcset,amibol pl. Szorp keszul. Na, aszorp szot nem ertem portugalunl. Csak kesobb lattam meg,hogy hetszeres higotasban. Furcsa volt,annyira azert nem borzalmas.nem sok,de varazslatos nepmuveszeti galeriak vannak erre. Indian torzsektol gaucsoktol...r

evezők

esett...

a rabszolgák temploma -zárva...

ez a felszabadított rabszolgák, az indiánok, és a felrecsúszott gyereke temploma. Ez nyitva volt.

amikor a kishajóval mentünk ki a tengerre

Churrosos

Volt börtön, most könyvtár. A rácsok, ajtók maradtak.

A mintás-bordó a mi szállásunk

Halpiac

fincsi a manioca...

Dagalykor beömlik a templomba a víz

Itt, a templom (ez az arisztokratáké - zárva) előtt játszott a kedvenc gitárosunk

A csatorna! Mint Pompei...

Dagály

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.